Sastamalan Kristillinen eläkeläisyhdistys

Sastamalan Kristilliset eläkeläiset on osa valtakunnallista hengellistä järjestöä. Siihen kuuluu monet kristityt, evankeliset ja protestanttiset kirkot ja yhdistykset, tai oikeastaan heidän jäsenensä. Ihmiset, joita yhdistää usko Jeesukseen Kristukseen, koko maailman Vapahtajaan. Tällä sivustolla katselemme tätä yhteyttä Sastamalasta käsin.

Sastamalan Krelli on yhteistyössä erityisesti Paikallisten seurakuntien kanssa ja samalla kaikkien Lounais-Suomen piirin paikallisyhdistysten kanssa

Tämän vuoden valtakunnallinen Teema on "turvallisuus". Olemme jo aloittaneet toimikautemme Kiikassa teemalla "turva Jumalassa". Nyt kutsumme kaikkia ystäviämme Sastamalaan.
Tiistaina 5.2.2019 klo 13 kokoonnumme Vammalan srk-talon Rantasalissa teemana Turvallinen elämä.
Saamme vieraaksi Karkun evankelisen opiston maahanmuuttolinjalta 3 nuorta miestä opettajansa kanssa.
Miehet ovat kristittyjä ja kertovat oman tarinansa ja sen miten ovat päässeet täällä Suomessa turvalliseen elämään kiinni.
Aloitetaan kahvilla.
Tervetuloa!

Sastamalan Krell teki kesäretken Ahvenanmaalle

Sastamalan Kristilliset Eläkeläiset tekivät monipuolisen kesäretken Ahvenanmaalle. Mukana oli Huittisten Kristilliset Eläkeläiset Veikko Rantasen johdolla. Huittislaiset ovat olleet aina mukana kaikessa muussakin toiminnassamme. Kuljimme Pekka Palmgrenin linja-autolla. Laiva-osuus meni mukavasti Vikingillä. Ensimmäinen kohde oli Eckerö, jossa tutustuimme Käringsundin kalastuselinkeinomuseoon, Postimuseoon ja Eckerön kirkkoon. Seuraavana päivänä oli vuorossa Maarianhaminan Helluntaikirkko, Fonströmin kirkko, Bomarsundin linnoitus, Jan Karlsgårdenin museoalue, Sundin kirkko ja lopuksi illalla kitarakonsertti Maarianhaminan tuomiokirkossa sekä iltahartaus Vapaakirkossa. Kolmantena päivänä nautimme vapaa-ajasta, kävimme kirpparilla Emmauksessa ja söimme ahvenanmaan kuuluisaa pannukakkua. KATSO lisää sivulta KRELL matkailee

Sastamalan Kristillinen eläkejärjestön yhdistys toimii

Sastamalan Kristilliset eläkeläiset ovat vähän niinkuin marjanpoimijoita. Me otamme osaa Kristillisen eläkeliiton valtakunnallisiin ja alueellisiin juhliin. Käymme katsomassa mitä alueemme muut yhdistykset saavat aikaan ja teemme itse työtä täällä Sastamalassa. Yhteiskristillisyys ja sen tuomat yhteiset juhlat - kuten jokavuotiset rukoustapahtumat - antavat toimintaamme suurta siunausta. Valtakunnallisiin Krellin juhlamatkoihin voi kuka tahansa lähteä mukaan. Ota siis yhteyttä. Sastamalan seurakunnan kanssa on meillä monia yhteistyömotoja. Yhdistyksemme puheenjohtaja on Urpo Vuorenoja ja sihteerin tehtävää hoitelee Maiju.
PihaseuraPickNicki Kylväjällä

Sastamalan Kristillisen eläkeliiton osasto piti pihaseurat Kiikan Vähähaarassa 2013. Seurat ja Pick-Nickin oli toteuttanut Pirjo ja Urho Kylväjä omalla pihallaan. KIITOS! ja kattorahatkin tuli samalla kirkkokouluun Afrikan lapsille.

Sastamalan Krelli on aktiivinen

Teemme matkoja erilaisiin tapahtumiin tai luomme ne itse. Tässä ALBUMI kotoisista kohteista. Katso.
Lounais-Suomen krellikansaa juhlii Loimaalla

Sastamalan, Huittisten, Jokilaakson (Kokemäki) ja Rauman krelliläiset riemuitsevat Loimaan uuden yhdistyksen perustamisjuhlassa 2018. Kaikki eivät mahtuneet tähän osaan juhlasalia!

Huoneentalu Vivamossa 2014

Huoneentaulu on kuin sielun peili. Tässä yksi sellainen Vivamossa 2014. Kiitos Maija!

Maija Nyman oli upea rva Selmer

Lohjan Vivamossa nautimme Maija Nymanin erinomaisesta esityksestä. Hän kertoi kuin näytelmänä Vivamon historian ja esiintyi rva Selmerin roolissa sen aikaisessa asussa. Kiitos Maija ja Ylistys Vivamolle!

Kesän 2014 loppupuolella retkeilimme Ahvenanmaalla. Siellä näimme mm. Missionskyrkan ja Pingstkyrkan upeaa toimintaa.

Katso tästä aiheesta vaikka meidän matkamme muistoja kuva-ALBUMISTA.
Krellin hallituksen jäsenet Karkussa 2012

Kristillisen Eläkeliiton hallitus Sastamalassa liiton kevätjuhlassa Karkun ev. opistolla 2012

Sastamalan kristillisen yhdistyksen toiminnan kuvausta

Perustimme yhdistyksen keväällä 2007 ja saimme heti nelisenkymmentä jäsentä ja heidän iloisen aktiivisen toiminta-ajatuksensa. Koonnumme säännöllisesti kuukausittain ja teemme retkiä piirimme alueella sekä ulkomailla.
Pidämme yhteyttä vanhuksiin ja apua tarvitseviin lähimmäisiimme täällä kotona ja myös niihin, jotka ovat kaukana maailmalla. Työmme on siis monella tavoin lähetystyötä. Tässä meidän oma ALBUMI-sivustomme.
Kuulumme valtakunnalliseen Kristillinen Eläkeliitto ry:hyn. KATSO sen nettisivuja.

Retki Viroon oli SUKSES eli menestystarina

Sastamalan Krellin retki Viroon Otepään kylpylä- ja lomahotelliin onnistui yli odotusten. Ensimmäisen päivän matkasimme ensin Narvaan päin ja sitten palavan kiven kaivosalueita hipoen etelään. Kävimme Kuremäen naisluostarissa ja sieltä matka jatkui suoraan Otepään kylpylä- ja lomahotelliin. Siellä me elimme ruhtinaallisesti saamalla hoitoa sekä hengellisesti että raihnaisen kehomme kunnon osalta.

Sastamalan KRELL teki onnistuneen matkan huhtikuussa 2013 Viroon

Saat katsella kohta matka-albumia ja matkalauluja selostuksineen. Siis kohta - juhannuksen jälkeen.
Joukkueemme Kuresaaren luostarin

Sastamalan Krell matkallaan Virossa 2013. Tässä olemme juuri saapuneet Kuremäen ortodoksisen luostarin portille.

Hyppypaikka Otepään urheilukeskusksessa

Otepään urheilukeskuksessa on näin komea hyppytorni!

Sastamalan krelliläiset Lohjan retkellä

Jokainen meistä kaipaa joskus keitaalle, varsinkin jos on sen joskus nähnyt! Sastamalan krelliläisä Lohjan kirkolla 2014.